onsdag 29 juli 2009

Vittna!

Översättning från Hedi Plymptons´s blogg:

"Vittna!

Stuart och jag har just återvänt från att ha betjänat under två veckor i USA. Den första veckan tillsammans med Donny McGregor från ”Generation fire”. En av de saker jag tycks dras till och som jag kommer tillbaka till, speciellt under de senaste resorna, är kraften som finns i berättandet.
Vittnesbördet om Jesus och dess kraft som ett profetiskt ord som återskapar, har vi sett ske på varje ställe vi har varit.

Mirakler av helande och befrielse: En kvinna blev botad från en leveråkomma som hon haft sedan 1980-talet, människor som kom deprimerade och självmordsbenägna, gick därifrån befriade och fria! Astma och andnings/lungåkommor helades efter många år av lidande!

Hjärtsjukdomar helades! Infektioner, särskilt sådana som var återkommande, försvann och har inte återkommit.

Lemmar rätades ut! Helande av fibromyalgi, magåkommor, migrän och kroniskt trötthetssyndrom är bland de mirakel vi bevittnade efter att vi delade vittnesmålet på ett profetiskt sätt.

Jag har letts till att vid nästan varje möte dela min historia (Heidi har blivit radikalt helad, övers. anm.) i någon form och som en följd av det profetera och se Guds helande kraft i våg efter våg i form av flytande kärlek och eld. Kärlek och.. alla nationer ... inga luckor!"

Läs originaltexten på http://heidiplympton.blog.co.uk/2009/07/27/testify-6596823/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar