torsdag 3 december 2009

Gud botar sjuka i dag

Läsarkrönika: Gud botar sjuka i dag

Gud gör under i dag. Ja! Det kan jag verkligen instämma i.

Mycket har hänt med mej den sista tiden. Min man dog april 2007. Då bodde jag i Södertälje, mycket att styra med och fördela efter ett dödsfall; funderar på att flytta och så småningom säger jag upp min lägenhet, och får hyra ny lägenhet i Linköping från februari 2008, utan att stå i kö (det var Gud).

Under tiden börjar jag känna mej lite konstig i magen, tål inte maten och mår inte bra, går till akuten i Södertälje där jag två gånger blir avvisad med orden att du har en förstoppning, det ska du få lite medel för, men det hjälpte inte.

Jag reser ner till Östergötland där jag har mina två döttrar, gästar en av dem. Jag får mer och mer ont i magen och efter ett tag måste jag resa akut till Universitetssjukhuset i Linköping. Där blir jag genast undersökt och får ett besked att jag har tjocktarmscancer (o hemska tanke) en akut operation följer.

Två dagar efter får jag återigen ligga på operationssalen, det var ett blodkärl som läckte, snabbt åtgärdat och jag är åter på salen igen.

Där ligger jag och vilar och funderar, tackar Gud och pratar med Jesus, då plötsligt känner jag två lena mjuka händer på min mage HÄR KOMMER UNDRET jag ser mej omkring och tror att någon kommer för att pyssla om mitt sår? Men jag ser inte någon omkring min säng, känner bara dessa underbara händer. Jag är övertygad det var Jesu händer.

Under denna svåra tid hade jag många vänner i min förra församling i Södertälje som bad, så gjorde också mina anhöriga. Tiden går med lite behandlingar och fler läkarbesök. "Du är botad, prognosen är jättefin", säger läkaren, då svarar jag att så står det i Bibeln också så jag tackar verkligen Gud! "Ja så kan man säga", säger läkaren.

Hela vägen hem tackar jag Jesus och blir så uppfylld av Guds kraft att jag måste stanna och luta mej emot ett staket, UNDERBART, tack gode Gud. I dag återkommer livet mer och mer. Så har jag hört uppmaningen att berätta detta för människor jag möter om Guds vidrörande. Ge inte upp! Han väntar på dej och när du minst anar det finns an där.

Källa: http://www.dagen.se/dagen/lasargenererat/article.aspx?id=513

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar